Napisane #5

Everything is quiet and I'm not exactly sure
If it really was your voice I heard or maybe it's a door
That's closing up some hero's back, on his track to be a man
Can it be that all us heroes have a path but not a plan? 

Jest taki artysta, który porusza wszystkie struny w moim sercu. Wzrusza mnie, ale tak całkowicie, dogłębnie. Potrafię siedzieć przed tekstem, śpiewać i jednocześnie tak mocno przeżywać te słowa, że zaraz na pewno pociekną mi łzy. Kocham ten stan. To dowód na to, że sztuka ma ogromną moc i że jeśli znajdziemy tą przemawiającą do nas zadzieją się magiczne rzeczy. 

Tell me do you think
You have some exclusivity
On every shadow of regret
That's lurking in proximity
To what you think your life should be?


Ten artysta to Asaf Avidan. Genialny tekściarz, muzyk, obserwator rzeczywistości. Trafiłam na niego kilka lat temu dzięki wspaniałej osobie, która obdarowała mnie wieloma innymi muzycznymi i filmowymi perełkami. Po zobaczeniu go na żywo w małym gdańskim klubie na niesamowicie intymnym koncercie przepadłam całkowicie. Chłopak zdobył klucz do mojego zakochanego w muzyce serca i wciąż trzyma go mocno.

Fly, black raven!
My heart on open hatch
Fly, black raven!
Come back, raven!
Twist your twisted leg upon that twisted olive

Jego muzyka towarzyszyła mi w najlepszych chwilach w moim życiu, pomagała mi w trudnych momentach. Dostarczyła i cały czas dostarcza mi całą masę inspiracji. Zwykle piszę w całkowitej ciszy, ale czasami puszczam cichutko coś na co najdzie mnie akurat ochota, zamykam oczy i pozwalam mojej wyobraźni szaleć. Słuchajcie, gdybym ja była bardziej konsekwentna i miała ciut więcej czasu, usiadłabym z notatnikiem, włączyła album Gold Shadow i pisała, pisała, pisała aż powstałaby cała książka, która być może nasiąknęłaby magią z muzyki Asafa.

I know I said that I was sure
But rich men can't imagine poor

Jeśli chcecie sprawdzić o czym ja w ogóle mówię, zajrzyjcie na youtube'a i włączcie The Reckoning Song. Tylko koniecznie w oryginalnej, niezremiksowanej formie. Najlepiej w wersji na żywo z Live Sessions. Zastygnijcie, wsłuchajcie się w tekst i poczujcie co ten Asaf do nas śpiewa. 

Komentarze

  1. Ooo koniecznie sprawdzę 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzaj! Jeśli widziałaś trzeci lub drugi Dark to już go znasz :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Napisz coś! No dawaj!

Popularne posty