Popiszmy razem + zadanie #1

Cześć, jestem Sylwia. Stworzyłam tego bloga, żeby wyjść z moim pisaniem do ludzi. Aktualnie piszę historię, którą chciałabym skończyć do 25 marca 2021. Jest deadline, powinno być ok, prawda? Zwłaszcza, że czasu jest jeszcze naprawdę sporo. Ano i tak i nie. Jest całkiem ok, bo przynajmniej raz na trzy dni zawsze uda mi się naskrobać w notatniku, ale często są to 2-3 zdania, a nie tak jak sobie założyłam na początku 2-3 strony. Znam siebie i wiem, że najlepiej pracuje mi się na luzie, bez żadnej presji, a więc im szybciej zacznę działać, tym większy zapas czasu będę miała i na tym mniejszy stres się narażę.

Usiadłam przed komputerem, żeby przepisać ostatnie kilka zdań mojej historii z notatnika i pomyślałam sobie co mogę zrobić, żeby praca szła płynniej. Otóż mogę się bombardować inspiracjami i żonglować słowami, tak aby cały czas być z tymi słowami na wyciągnięcie ręki i chwytać je kiedy tylko wychwycę coś przydatnego do mojej historii.

Pomyślałam, że co jakiś czas, powiedzmy co tydzień, będę wrzucać tu ćwiczenie pisarskie. Zeby wyjąć słowa z głowy, żeby mieć w czym lepić. Chciałabym żeby te ćwiczenia sprowokowały sesje pisarską. Jedną, a może dwie, trzy. Ile kto chce. Chcę konkretnej posiadówy z notesem i długopisem, piwem, czy kawą, wodą czy herbatą. Chodzi mi o to, żeby zainspirować siebie i każdego kto będzie miał ochotę do działania. Dobrze wiem, że łatwo powiedzieć sobie "nie chce mi się" i nic nie robić. Ale jak jest kokretne zadanie, jak są inni ludzie, którzy też walczą, to zawsze jest większa chęć do działania. A więc działajmy!

Czy mi, która notorycznie potrzebuje motywacji, uda się motywować innych? Sprawdźmy to!

Zasady gry:
- Długość jest dowolna. Go with the flow! Jak czujesz, że słowa płyną to pisz choćby i 10 stron, jeśli jest ciężko to i 3 zdania będą ok. Najważniejsze żeby napisać cokolwiek.

- Ja publikuję swój tekst do zadania w kolejnym poście, Wy w komentarzach do tego wpisu. (Wy - optymistycznie założyła Sylwia haha. Na razie nie ma żadnych Was, ale miejmy nadzieję, że odważę się podlinkować bloga w kilka miejsc i uda się stworzyć chociaż kilku Was. :))

- Komentujmy swoje teksty, dodawajmy sobie skrzydeł, wlewajmy sobie wzajemnie pisarską kofeinę do gardeł. Unikajmy złośliwości. Szanujmy się. Jak mówią: nigdy nie wiesz przez co przechodzi druga osoba. Bądź miły.

Zadanie na tydzień 11-18.06:

Wchodzisz do restauracji i jedyne wolne miejsce jest przy stoliku, przy którym już siedzi bohater twojej ulubionej powieści/serialu/filmu/twojej powieści. Nawiąż z nim/nią rozmowę.


Komentarze

Popularne posty